Welk toestel wordt gebruikt en welke accessoires ontvang ik?
We werken met de HP Probook 435 X360 G9 met volgende specificaties: HP Probook 435 X360 G9 – Ryzen 3 5425U – 8 GB – 256 GB SSD – PEN – WFC met 5J BYOD-garantie en volgende accessoires worden meegeleverd:
- Pen + laadstation
- Hoes
- Lader
- Luidspreker (indien toepasselijk)
Welke toestellen worden vervangen?
Alle HP-toestellen van het type HP 430 G3, G4, G5 en G6 worden vervangen. Alle Dell-toestellen van het type Dell Latitude 3410 worden vervangen. Lenovo-toestellen worden niet vervangen.
Voor wie is er een nieuw toestel?
Alle personeelsleden binnen RHIZO ontvangen een notebook als professioneel werkinstrument.
Garantievoorwaarden en contract:
Bij ingebruikname en ontvangst van het nieuwe toestel zal een digitaal contract ondertekend moeten worden met daarin de gebruiksvoorwaarden en garantievoorwaarden. Het gekende forfait van €39 is ook hier geldig voor leerkrachten. Voor verdere details verwijzen we naar de volledige gebruiksovereenkomst.
Kan ik mijn huidige toestel houden?
Als je dat wenst dan kan je jouw toestel kopen voor de prijs van €75. Je maakt jouw keuze bekend op het formulier en je ontvangt begin juli een factuur van onze boekhouding voor het bedrag van €75. Opgelet: er is geen geldige garantie meer op het toestel en je koopt het toestel in de staat waarin het zich bevindt. De windowslicentie op het toestel kan verder gebruikt worden, de Office 365-licentie gekoppeld aan jouw RHIZO-account kan op het toestel verder gebruikt worden. Als je niet langer werkt binnen RHIZO dan kan de Office-licentie niet langer gebruikt worden en vind je hier misschien een oplossing. Opgelet: een Dell-toestel kan niet aangekocht worden!
Wat als mijn gekochte toestel stuk gaat?
De toestellen hebben geen servicecontract of garantiecontract meer dus alle kosten zijn ten laste van de eigenaar. Herstellingen kunnen indien gewenst door signpost gebeuren maar dit kan enkel op persoonlijke vraag bij signpost. Alle kosten zijn dan ook voor de eigenaar en de school komt niet tussen.
Kan ik het toestel van een collega kopen?
Ja dit kan maar dit moet in overleg met de collega afgehandeld worden. De leerkracht die het toestel wenst te verkopen aan een collega kiest in het formulier voor de optie: Ik wens mijn toestel aan te kopen. De leerkracht ontvangt een factuur van €75. De leerkracht regelt daarna zelf de betaling in onderling overleg met de collega/koper. Dit geldt enkel voor HP-toestellen, niet voor Dell-toestellen!
Waarom kan ik geen Dell-toestel aankopen?
De Dell-toestellen hebben nog een lopend servicecontract en blijven eigendom van RHIZO. De toestellen worden opnieuw ingezet door RHIZO.
Wat gebeurt er met de ‘oude’ laptops die terug ingediend worden?
De toestellen worden ingezet als vervangtoestellen en een groot deel van de laptops wordt geschonken aan het goede doel (Heartware). De opbrengst van de verkoop van laptops wordt aangewend om toestellen aan te kopen voor de sociale dienst.
Wat wordt bedoeld met ‘Luidspreker indien toepasselijk’?
Als audio-oplossing voor de klas kiezen we voor een mobiele luidspreker en niet langer voor vaste audio-oplossingen per klas. De luidspreker blijft bij de leerkracht en is draadloos verbonden met het toestel van de leerkracht. Zo kan de leerkracht te allen tijde over een werkende audio-oplossing beschikken in de klas. Niet elk personeelslid heeft een audio-oplossing voor de klas nodig, vandaar de vermelding ‘indien toepasselijk’. Klassen op een VIVES-campus kunnen gebruik maken van de al aanwezige audio-oplossing in de klassen.
Wanneer ontvang ik de laptop precies?
De laptops worden geleverd op 1 september 2023. De uitrol van de laptops op de campussen zal ingepland worden door IT van zodra dit kan bij de start van het schooljaar. We streven ernaar om de uitrol klaar te hebben tegen eind oktober 2023.
Is er garantie op de nieuwe laptops?
De laptops hebben een garantie van 5 jaar (tot en met 1 september 2028).